• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

WYBORY SOŁTYSÓW 2023

28 kwietnia 2023

Wpis do rejestru wyborców osób niezameldowanych. 

W związku z wyborami sołtysów, które odbędą się w Gminie Babice w dniu 21 maja 2023 r. przypominamy, że:

 

Jeżeli Chcesz głosować w miejscu swojego stałego zamieszkania, a nie masz w nim meldunku? Złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców. Sprawdź, jak to zrobić – w urzędzie lub przez internet.

 

Kto może złożyć

Każdy, kto spełnia poniższe warunki:

    mieszka na stałe w innej gminie niż ta, w której jest zameldowany albo nigdzie nie jest zameldowany, ale stale przebywa na terenie danej gminy,

    może głosować, czyli:

    ma co najmniej 18 lat,

    ma prawa wyborcze.

Co musisz zrobić

1.    Wypełnij wniosek i deklarację. https://www.babice.pl/dla-mieszkanca/wzory-drukow/wpisanie-do-stalego-rejestru-wyborcow.html

2.    Złóż dokumenty w urzędzie gminy.
Urzędnik może wpisać cię tylko do jednego rejestru.

 

Jeśli chcesz złożyć wniosek o wpisanie do rejestru wyborców przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego. Pozwala on potwierdzić twoją tożsamość. Co musisz zrobić:

1.    Kliknij przycisk Złóż wniosek.

2.    Zaloguj się na swój profil zaufany.

3.    Wybierz obywatelstwo.

4.    Zaadresuj wniosek – wybierz urząd gminy, w której mieszkasz lub przebywasz na stałe.

5.    Podaj dane dokumentu tożsamości (nazwę i numer) – dołącz skan lub zdjęcie tego dokumentu.

6.    Do wniosku możesz dodać załącznik, który potwierdza miejsce twojego stałego zamieszkania. Ułatwi to wydanie decyzji i może przyspieszyć rozpatrzenie wniosku. Takim dokumentem jest na przykład: umowa najmu mieszkania; oświadczenie właściciela (najemcy) mieszkania, w którym mieszkasz; rachunek za prąd, śmieci na którym są twoje dane; umowa o pracę. Możesz także skontaktować z urzędem i zapytać, jaki dokument dołączyć do wniosku.

7.    Podaj swój adres stałego miejsca zamieszkania/przebywania i zaznacz oświadczenie, że mieszkasz pod podanym adresem.

8.    Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP.

9.    Czekaj na odpowiedź z urzędu. Samo wysłanie wniosku nie oznacza wpisania do rejestru wyborców.

Urzędnik może skontaktować się z tobą pocztą tradycyjną, e-mailem, telefonicznie lub przez skrzynkę ePUAP. Sprawdzaj swoją skrzynkę – jeśli odpowiesz na wiadomość urzędnika, przyspieszy to załatwienie sprawy.